martes, 15 de noviembre de 2016

Sortida al parc

Els xiquets i xiquetes d'Educació Infantil, cicle inicial i cicle mitjà vam anar al parc, aprofitant que feia una tarda magnífica. Ens ho vam passar molt bé, vam aprendre i jugar junts.

viernes, 29 de abril de 2016

Coneix la Terra Alta: Gandesa

El dia 29 d’abril, els alumnes de cicle mitjà de l’escola vam realitzar la sortida a Gandesa. Aquesta activitat s’engloba dintre el projecte “Coneix la Terra Alta“, organitzat pel CRP.
Aquesta sortida va consistir en la visita de diferents monuments i llocs d’interès de la capital de la comarca.
En primer lloc, vam visitar l’església, posant atenció sobretot a la porta d’entrada que ha estat restaurada fa poc i on es poden apreciar diferents elements a la portalada.
Seguidament, vam iniciar la visita dintre el temple.
A continuació, vam poder veure “els porxos“ situats enfront de l’església. Era el lloc on antigament se celebrava el mercat.
La següent visita va ser al Palau del Castella, edifici on antigament estava la presó i que en l’actualitat ha estat declarat Bé Cultural d’Interès Nacional.
Seguidament vam anar al CEBE ( Centre d’Estudis de la Batalla de l’Ebre ). És un lloc per recuperar la memòria històrica. Allí vam poder veure fotos i materials que donen a conèixer una part important de la nostra història.
Per acabar el matí vam visitar l’empresa CONFIPAS. Vam poder fer un recorregut per la fàbrica i ens van mostrar i explicar tot el procés que es realitza, des de què arriba la matèria primera: el paper, fins que surt convertit en bosses de totes formes que van als súpers, comerços ...
Després de dinar, vam realitzar l’última visita. Vam anar  a “ Cal Mateu “ i vam buscar a la seva façana una  flor de sis pètals.
Aquesta va ser la sortida a Gandesa.
Ens ho vam passar molt bé i vam tenir l’oportunitat de conèixer una mica més la capital de la nostra comarca.

viernes, 15 de abril de 2016

Teatre a l'escola: El rei Meló

El divendres 15 d’abril . els nens i nenes de 3r i 4t vam anar a Corbera per participar en la Trobada de Teatre Comarcal.
Vam representar l’obra El rei Meló.
Els nens i nenes vam preparar per a l’ocasió un Arc de Triomf, realitzat amb caixes de cartró . Va ser una activitat molt motivadora i que ens va quedar molt bé.
El dia de la representació, vam actuar conjuntament amb els alumnes de P5 de la nostra escola i també amb alumnes de Gandesa, Corbera i Prat de Compte.
Ens ho vam passar molt bé i vam fer una bona actuació.

miércoles, 9 de marzo de 2016

Estudiem l'aparell respiratori

Els alumnes de cicle mitjà de l’escola hem estudiat l’aparell respiratori.
Després d’haver estudiat i conegut les parts de l’aparell, vam voler observar-les.
Vam anar a la carnisseria Prieto, d’aquí del poble, i els vam preguntar si ens podien aconseguir uns pulmons per poder estudiar-los de forma directa.
Ens van dir que sí.
O sigui, que vam portar a classe uns pulmons. Amb un tub de plàstic posat a la tràquea, vam poder comprovar com funciona el nostre aparell respiratori.
Ha estat una bona experiència.

martes, 2 de febrero de 2016

Entrevista a l'alcalde del Pinell de Brai

Els alumnes de 3r i 4t han entrevistat l'alcalde del Pinell de Brai.

Visita a l'ajuntament del Pinell de Brai

Els alumnes de cicle mitjà de l’escola hem estat estudiant, a Medi Social, l’Ajuntament.
Després de comentar tot el que fa referència al tema: què és l’Ajuntament, què vol dir equip municipal, les funcions de l’alcalde , els serveis municipals... Vam demanar una entrevista amb l’alcalde del Pinell perquè ens expliques de primera mà tot allò que hem après, però centrat amb el nostre poble.
Amablement el nostre alcalde, es posar a la nostra disposició. Ens va concedir una entrevista, contestat a totes les qüestions que li vam plantejar.
Posteriorment, vam poder comprovar de primera mà com es fa un pregó i en vam poder ser els protagonistes.
Ho vam passar molt bé i vam aprendre moltes coses del nostre poble.

martes, 1 de diciembre de 2015

Comarques de Catalunya

Els alumnes de quart de l’escola, aquest trimestre, hem estudiat les comarques de Catalunya.
Una vegada les hem situat i pintat al mapa, per tal d’assolir millor els seu aprenentatge hem decidit dedicar una tarda a fer activitats referents al tema.
Per a realitzar aquestes activitats, hem inclòs a l’alumnat de tercer, ja que també és bo que treballant en equip uns aprenguin dels altres.
El primer que hem fet és preparar a l’aula tres grups de treball: el primer grup treballarà el trencaclosques de les comarques, el segon un trencaclosques de comarques diferent a l’anterior i el tercer grup jocs amb l’ordinador sobre les comarques.
L’experiència ha resultat molt gratificant per a tots i pensem repetir-ho en altres ocasions.

miércoles, 18 de noviembre de 2015

Educació Física

Els alumnes de cicle mitjà estem treballant els llançaments i les recepcions. També fem servir material variat com ara globus i ens ho passem molt bé a partir del joc.

viernes, 13 de noviembre de 2015

Sortida al Camp d'Aprenentatge del Delta de l'Ebre

EL RIU: DOLÇ O SALAT?
El dilluns dia 9 de novembre els nens i nenes de cicle mitjà de la ZER vam fer una sortida al Camp d’Aprenentatge del Delta de l’Ebre.
Vam sortir de l’escola a les 8:45h i la primera parada va ser Riumar, allí on està la desembocadura del riu Ebre. Primer de tot vam esmorzar i acte seguit van venir els dos mestres monitors que ens van acompanyar durant tot el dia.
Primer, ens van explicar les activitats que faríem i la distribució dels grups i dintre del grup per parelles. Ens van donar uns prismàtics, ens van explicar l’activitat del vaixell i vam embarcar.
Amb el vaixell vam pujar riu amunt, ens vam parar a un lloc que es diu Mitjorn i vam recollir mostres d’aigua: de la superfície, del mig del riu i del fons del riu.
Després vam anar riu avall, fins la desembocadura i també vam recollir mostres de la superfície, del mig i del fons del riu.
Quan vam desembarcar, vam agafar l’autobús i vam anar fins a Sant Carles de la Ràpita, on està el camp d’aprenentatge. Vam dinar i acte seguit vam passar a les aules per realitzar la segona activitat.
L’activitat consistia en investigar si les mostres d’aigua que havíem agafat contenien sal o no, és a dir, si l’aigua del riu era dolça o salada. Per descobrir-ho vam fer diferents activitats: mirar pel microscopi i posar a bullir l’aigua i deixar-la evaporar. Aquesta última, va ser la prova que ens va fer veure que l’aigua del riu Ebre porta sal, fins a 25 km amunt de la seva desembocadura. L’aigua de la superfície és dolça, però l’aigua del mig i del fons és salada.
Finalment, vam tornar a agafar l’autobús i vam retornar als nostres pobles.

Vam passar un dia fantàstic i vam aprendre molt.

lunes, 22 de junio de 2015

Projecte Observació de les plantes de l'entorn

Aquest curs, els alumnes de cicle mitjà, amb la senyoreta Dolors i el mestre Fernando, han estat treballant el projecte Observació de les plantes de l'entorn.
Aquí podeu veure el resultat final d'aquest projecte.

Observació de les plantes de l'entorn

martes, 16 de junio de 2015

Treballem els animals

Els alumnes de tercer hem acabat el curs realitzant una exposició envers l’últim tema de l’àrea de Medi Natural: ELS ANIMALS.
En primer lloc vam parlar a la classe sobre la classificació dels animals i les seves característiques principals.
Seguidament, i per grups, vam triar els animals que treballaria cada grup i ho vam començar a preparar.
Per últim cada grup va exposar davant la classe el treball realitzat.
Ha estat un treball molt interessant per finalitzat el curs.

lunes, 15 de junio de 2015

jueves, 28 de mayo de 2015

Coneix la Terra Alta: La Fontcalda

El dia 28 de maig els alumnes de cicle mitjà vam anar d'excursió a la Fontcalda.
Vam sortir de l'escola a les 9:30h, en direcció a l'estació de Prat de Comte. Allí vam esmorzar i tot seguit vam emprendre el camí cap a la Fontcalda. No ens va costar gaire estona, però va ser divertit passar pels dos túnels.
Vam arribar a la Fontcalda i ens vam separar en grups per observar la flora i la fauna de l'entorn. Ens ho vam passar bé ja que moltes plantes que hi vam veure les havíem estudiat aquest curs fent el projecte.
Després ens vam banyar els peus a la font, d'on sortia aigua calenta.
A la tarda van venir els agents rurals i van alliberar un voltor i unes perdius.
Ens ho vam passar molt bé!

lunes, 11 de mayo de 2015

El sistema Braille

Els alumnes de 4t de primària de l’escola Cèsar Martinell vam preparar una activitat sobre el sistema “Braille” de lectura i escriptura per a invidents.
Vam fer aquest treball perquè estava al llibre de medi i vam pensar que seria interessant provar-ho.
Ho vam fer en un paper seguint els passos que ens deia el mestre, però en veure que era molt difícil i que a alguns els hi sortia malament, vam pensar fer-ho a l’ordinador. I quan ho vam fer a l’ordinador ens va sortir molt millor.

En conclusió, vam aprendre molt i va ser molt entretingut. Aquí teniu el resultat del nostre treball. Esperem que us agradi!

martes, 3 de marzo de 2015

Els rius

Els alumnes de 3r hem fet un treball en grup sobre els rius de Catalunya.
Cada grup va triar un riu i va realitzar una presentació Power Point que després va presentar a la resta d'alumnes de l'aula.
Ha estat un treball amb molta implicació per part de les famílies, i a més els ha permès utilitzar els continguts apresos a les sisenes hores TAC.
Un treball molt interessant.
Aquí podeu veure unes quantes imatges de la feina feta.

lunes, 2 de febrero de 2015

El llibres que hem llegit

Els nens i nenes de tercer vam tenir com a treball de Nadal llegir un llibre.
D'aquest llibre vam fer una fitxa de treball, però a més teníem una altra feina, presentar el llibre que havíem llegit davant dels companys.
Ha estat una activitat molt xula, ja que a més de presentar-los el llibre vam haver de contar-los una mica l'argument i fer que tots els companys s'interessessin per la seva lectura.
Aquí teniu les imatges de la presentació.

viernes, 30 de enero de 2015

Creem fòssils

El divendres 30 gener, a les 9 del matí, a classe de medi vam fer un experiment sobre els fòssils.
Amb guix, aigua, petxines i altres materials vam crear un fòssil fent servir un motlle de plastilina.
El procediment és fàcil i ho vam aconseguir, tot i que alguns se'ns van trencar perquè el guix és molt fràgil.
Alguns noms dels nostres fòssils són: Fossilus Carlus Quartus i Fossilus Quartus Petxinus.

Va quedar tot molt bonic i va ser molt divertit!

miércoles, 24 de diciembre de 2014

CD poesies de Nadal

A classe de llengua treballem la lectura en veu alta i expressiva.
Practicar l’entonació de les lectures, respectant el ritme, la velocitat i  les pauses de cada text, ens ajuda a comprendre millor allò que llegim.
Per practicar la lectura expressiva, ens hem preparat a casa la lectura en veu alta de diferents poesies de Nadal.
Llegir en públic textos diversos, amb expressivitat, captant l’atenció, amb l’entonació, el ritme i la velocitat adients en cada cas, ens ajuda a controlar, cada cop més, el procés de lectura.
Després de practicar molt, hem enregistrat les nostres lectures en un CD de poesies de Nadal. A més a més, per acompanyar els poemes hem cercat músiques que s’adaptessin i donessin intenció expressiva a les poesies que anàvem recitant.
Pensem que el resultat final ha estat molt maco i molt enriquidor.

jueves, 13 de noviembre de 2014

Sortida de ZER: Espluga de Francolí i Montblanc

El dijous dia 13 de novembre els alumnes de Cicle Mitjà de la ZER vam anar d’excursió a l’Espluga de Francolí i Montblanc.
Vam sortir del Pinell de Brai a les 8:30 hores. Quan vam arribar a l’Espluga ens vam dividir en dos grup. Un grup va anar a fer un taller de la Prehistòria i l’altre grup va anar a visitar la cova.
Al taller de la Prehistòria vam fer dues activitats: la primera va ser construir una cabana com la que feien els homes primitius , utilitzant pals i pells de cavalls. Després ens vam endinsar dintre d’una cova i vam descobrir les pintures que utilitzaven els homes prehistòrics. Vam pintar una pedra utilitzant aquestes pintures.
Un cop acabat el taller, vam visitar la cova. Ens van dir que aquesta cova té 3.000 metres de llargada però nosaltres en vam recórrer només 500. Dintre, vam veure vídeos i escenes de l’època i ens vam fer una foto de grup.
A la tarda, vam visitar la ciutat de Montblanc. Primer, el Portal de Sant Jordi on vam llegir la llegenda i ens vam fer una foto. Diuen que en aquest Portal va ser on Sant Jordi va matar el drac.
Després vam visitar la Plaça Major, l’església i la torre dels Cinc Cantons.
A les quatre i mitja de la tarda vam sortir de Montblanc i  vam arribar al Pinell a les 18’30 hores.

ENS HO VAM PASSAR MOLT BÉ!

jueves, 16 de octubre de 2014

Els alumnes de 4t fem experiments

El passat dimarts 14 d´octubre, a la nostra classe de 4t de medi natural, tots els alumnes vam fer uns quants experiments que vam preparar amb l´ajuda del mestre. Vam portar un munt de material: aigua de mar i sorra de platja (que va portar el mestre), oli, farina, pasta de sopa, pa ratllat, plastilina, ampolletes amb aigua potable, sucre i sal. Vam fer diferents mescles i dissolucions (paraula nova que vam aprendre). Alguna, fins i tot, la vam tastar.
Vam fer aquest experiment perquè volíem aprendre les diferents propietats d´alguns elements que podem trobar a la natura. Va ser una classe molt divertida i vam aprendre molt.

martes, 15 de julio de 2014

El Gallifoscam: Una pel·lícula d'animació

Els alumnes de 3r de l'Escola Cèsar Martinell hem produït una pel·lícula de dibuixos animats basada en el llibre El Gallifoscam de l'escriptor Pep Albanell, un llibre que hem estat llegint durant aquest curs.
Aprofitant la visita de l'escriptor a l'escola vam demanar-li permís perquè ens deixés la idea original, l'argument del seu llibre, per fer l'adaptació cinematogràfica a dibuixos animats del llibre que havíem llegit.
La pel·lícula es presenta en format DVD. El DVD l'hem venut al mercat de la cooperativa del centre que vam celebrar el passat 5 de juny dins el projecte d'Escola Emprenedora. Va ser la nostra contribució a l'elaboració de productes del Mercat Coopi.
La pel·lícula El Gallifoscam té una pàgina web pròpia:
En aquest web podreu remenar i veure totes les imatges del procés de producció de la pel·lícula, de la venda del nostre producte al mercat, la pel·lícula i el making of.

Us avancem el vídeo de la pel·lícula

També el making of de la pel·lícula. Un vídeo on els alumnes expliquen pas a pas què han fet i com ho han fet.

Clicant en aquesta imatge podreu accedir a la pàgina web de la pel·lícula El Gallifoscam.

miércoles, 25 de junio de 2014

Expliquem contes als més petits de l'escola

"Hi ha històries grans, importants, empresonades en feixucs volums saberuts plens de grans paraules, històries de mai acabar, històries amb dret d'autor. I grans històries. Històries que els agrada ser contades a cau d'orella, viatjar de cor en cor; vestides de poesia, de conte..."
Els alumnes de quart, a la sisena hora d'animació a la lectura, hem preparat una activitat de contacontes per als alumnes de P3 i P4.
Tots hem gaudit molt amb l'activitat, els grans explicant els contes i els petits escoltant-los.
Aquí teniu un recull amb la feina feta que esperem us agradi molt.

domingo, 22 de junio de 2014

Animals autòctons de la Terra Alta

Els alumnes de cicle mitjà hem dut a terme un treball d'investigació sobre els animals autòctons de la Terra Alta i d'altres animals.
Els dimecres a la tarda ens reuníem tot el cicle, amb la senyoreta Dolors i el mestre Fernando, investigàvem, compartíem informació...
Hem recollit totes les dades en aquest document on hi podreu veure la fitxa tècnica de cada animal.
Un treball interessant que esperem us agradi molt.

lunes, 17 de febrero de 2014

Estudiem els animals vertebrats i invertebrats

A començament del segon trimestre hem treballat els animals vertebrats i invertebrats. Hem fet un mural en grup sobre els animals vertebrats i les seves característiques (que podrem fer servir durant la realització del projecte dels “Animals autòctons de la Terra Alta”). Tots vam portar fotos per al treball. A la unitat dels invertebrats, Aroa, Íngrid i el mestre van portar uns fòssils de fa molts i molts d´anys. Ens van agradar molt. N´hi havia un que gairebé pesava més que l´Èric! A més a més, vam crear un fòssil amb plastilina, clips i una anella. Li vam dir “Fòssil Insectus Tercerus” perque és el nom científic (de broma) que ens hem inventat. Esperem que us agradi molt!
 Alumnat de 3r

miércoles, 12 de febrero de 2014

Els anuncis

Els alumnes de quart, a l'assignatura de Tipologies Textuals, hem treballat els anuncis. Després de parlar dels anuncis i portar-ne a classe trets de revistes, vam decidir que per aprendre'n més, seria convenient que nosaltres ens en penséssim un fent un treball en grup. Així ho vam fer i aquí teniu el resultat.

lunes, 16 de diciembre de 2013

Boles de Nadal

Els alumnes de Cicle Mitjà vam realitzar una activitat plàstica per decorar l’escola aquest Nadal.
Vam fer unes boles per decorar el vestíbul. Vam utilitzar globus, cola i llana de diferents colors.
Primer vam inflar els globus, posteriorment els vam impregnar de cola i per últim, de dos en dos , els vam enrotllar amb la llana.
Els hem deixat assecar i quan els tindrem ben secs petarem els globus i ens quedaran les boles de Nadal.
Esperem que us agradin!
Alumnat de 4t

lunes, 9 de diciembre de 2013

El nostre cos: ossos i músculs

Durant el mes de novembre, els alumnes de 3r vam estudiar i fer un treball sobre els músculs i ossos més importants del nostre cos.
Primer, vam fer dos grups. L´Aroa, l´Ariadna, Biel i l´Artur van dibuixar els ossos. Íngrid, l´Èric, l´Adriel i Carlos van fer els músculs.
Després, vam dibuixar la silueta dels cossos de l´Artur i Carlos, que es van gitar damunt un full molt gran.
Vam pintar els ossos i els músculs amb ceres.
A continuació, vam preparar els cartells amb els noms dels ossos i dels músculs.
Per acabar, vam penjar els dibuixos i vam fer un joc de penjar els cartells.
Ens vam divertir molt. Va ser un dia fantàstic!

lunes, 2 de diciembre de 2013

La recepta

El passat 28 de novembre els alumnes de 3r de l'Escola Cèsar Martinell vam fer biquinis a la nostra classe.
Com que havíem estudiat la recepta dels biquinis a la 6a hora de tipologies textuals vam voler posar a la pràctica el que havíem après.
A més a més, vam gravar un vídeo on expliquem pas a pas com fer-los.
Un cop els vam tenir fets ens els vam menjar. Estaven molt bons!
En conclusió, va ser un dia fantàstic i vam aprendre molt. A partir d'ara podrem ajudar els nostres pares i mares a fer biquinis i altres receptes a casa.